Bine ati venit pe website-ul My Dental Brasov!
Suna la: +40 753 116 222
Brasov, B-dul Grivitei, nr. 9
Luni, Miercuri, Vineri: 13:00 - 19:00
Marți, Joi: 09:00 - 13:00 | Sambata, Duminica: Inchis

Parodontologie

Boala parodontală este printre cele mai comune boli , afectând 1 din 3 persoane. Este o boală infecțioasă cronică care invadează țesuturile de suport ale dintelui. Netratată corespunzător, conduce la pierderea dinților.

Cauza principală a bolii parodontale este placa bacteriană, acea peliculă subțire, lipicioasă, incoloră sau ușor gălbuie, care se formează constant la baza dintelui și care produce inflamaţia gingivală şi sporeşte gradul de sângerare. Neîndepărtată zilnic printr-un periaj corect, placa bacteriană, sub acțiunea mineralelor din salivă se întărește și formează tartrul dentar. Tartrul nu mai poate fi îndepărtat prin simplul periaj, ci necesită instrumente și aparate speciale, specifice cabinetului dentar.

Boala parodontală evoluează de obicei lent, pe parcursul a mai multor ani, fără durere semnificativă. Din această cauză, mulți pacienți ignoră sau neglijează micile semne apărute, permițând bolii parodontale să progreseze către forme grave, atunci când posibilitățile de tratament sunt mult limitate. De aceea, controalele periodice la medicul stomatolog au o importanță majoră în prevenirea și detectarea precoce a stadiului în care se află boala parodontală, astfel încât să poată fi tratată corespunzător, cu eforturi și cheltuieli minime.

Tratamentul parodontal se efectuează în mod normal pentru:

• Eliminarea infectiilor bacteriene, care duc la boala parodontala.
  • Controlează inflamația care poate distruge țesutul care ancorareaza dinții în osul maxilar.
  • În cazul în care această boală este depistată în stadiul incipient, medicul dentist poate trata afecțiunea printr-o curățare profesională a dinților și gingiei, în timp ce în faza avansată este necesară intervenția medicului parodontolog.

Simptome:

• Sângerarea gingiilor la periaj sau la folosirea aței dentare. Amintiți-vă că gingiile sanatoase nu ar trebui să sângereze.
  • Gingiile prezintă retracții care pot expune rădăcinile dintelui.
  • Gingiile devin roșii și umflate.
  • Respirație urât mirositoare.
  • Formarea de puroi între dinți și gingii cu apariția pungilor parodontale.
  • Modificarea poziției dinților.
  • Mobilitate dentara.
  • În stadiile avansate ale bolii parodontale, este posibil să aveți dureri.

Programeaza-te online!