Bine ati venit pe website-ul My Dental Brasov!
Suna la: +40 753 116 222
Brasov, B-dul Grivitei, nr. 9
Luni, Miercuri, Vineri: 13:00 - 19:00
Marți, Joi: 09:00 - 13:00 | Sambata, Duminica: Inchis

Endodontie

În urma diverselor agresiuni( cel mai frecvent carii,obturații vechi, traumatisme, tratamente dentare repetate etc.), țesuturile dure ale dintelui sunt distruse. La nivelul pulpei pătrund bacterii din salivă, determinând inflamaţia sau necroza(moartea) acesteia.

Semne ale afectării pulpei pot fi durerea spontană, sensibilitatea prelungită la cald sau rece, modificarea culorii dintelui, deformarea şi sensibilitatea ţesuturilor moi, o fistulă din care curge puroi, mobilitatea anormală a unui dinte, durerea la muscatura etc. Uneori, cu toate că dintele este bolnav, aceste semne pot fi absente!

Etapele tratamentului endodontic

Sunt îndepărtate caria și materialele restaurative vechi. Medicul realizează cavitatea de acces la orificiile canalelor radiculare.
Pulpa bolnavă sau moartă este îndepărtată și canalele sunt măsurate. Canalele sunt curăţate și lărgite cu instrumente speciale și sunt dezinfectate cu soluţii chimice. Se sculptează în fiecare canal o formă care să permită sigilarea etanșă.
Următorul pas, obturaţia de canal, presupune umplerea fiecărui canal cu un material biocompatibil, care previne reinfectarea.
Locul pe unde s-a pătruns în dinte este închis cu un material de refacere. Uneori pentru ancorarea acestuia este necesar și un dispozitiv radicular cimentat în canal (“știft”).
Tratamentul endodontic ,realizat la cele mai înalte standarde de calitate, asigură sănătatea rădăcinilor și păstrarea dintelui pentru o perioadă îndelungată de timp.

Programeaza-te acum!